Suurema osa jaoks on IT toodangud pigem see, mida nad kasutavad, seega inimesed teavad pigem edukatest projektidest. Kardina taha jääb ka aga hulgaliselt innovatsioone, mis ei jää pinnale püsima. Selle nädala postituses tutvustan 3 erinevat innovatsiooni/projekti, mida loetakse läbikukkunuks.
Polavision
Facebook'i tehisintellekti projekt
2017 aastal teatas Google, et tehisintellekt, mida nad kasutavad tõlkimiseks, lõi uue keele. Seda teemat uurides, leidub artikleid, mis ütlevad, et projekt pandi kinni, sest kardeti tehisintellekti, millest inimesed ei ole võimelised aru saama. Facebook ise väidab, et projekt peatati, sest see ei teinud seda, mida nad tegelikult tahtsid.
Mis siis juhtus? Facebook pani kaks tehisintellekti omavahel kauplema mütside, pallide ja raamatutega. Kõikidel esemetel oli kindel väärtus. Asi muutus kahtlaseks, kui kaks robotit hakkasid omavahel rääkima arusaamatus keeles. Projekti puudus oli programmeerimises. Ei olnud antud käsku, et läbirääkimine peaks olema arusaadavas inglise keeles. Robotite ülesandeks oli välja töötada, kuidas omavahel asjad läbirääkida ja kuidas vestlust paremaks muuta. Robotid jõudsid küll edukalt läbirääkimised lõpuni viia, kuid protsess ise oli inimesele mitte arusaadavas keeles.
Google Wave
Google Wave pidi olema vahend, mis aitab töötajatel omavahel suhelda. Sel oli mitmeid funktsioone: email, kiirsõnumid, blogimine, wikid, dokumentide jagamine, multimeedia haldamine. Kõik need funktsioonid pidid aitama kaasa produktiivsusele, kuna kaastöötajatel pidi olema kergem faile jagada ja omavahel asju arutada. Projekt peatati kuus kuud peale selle välja kuulutamist.
Google Wave'i kallal töötas 6000 arendajat ja sellel oli 100000 kasutajat. Kuhu jäi suur edu? Google Wave andis küll palju erinevaid funktsioone, aga kõikidel neil olid parema kvaliteediga platvormid olemas. Seega Google Wave ei olnud konkurentsivõimeline. Disain ei olnud ka perfektne, ühel lehel oli mitu erinevat asja, mis võib kasutaja jaoks olla liiga palju informatsiooni korraga. Kasutamine oli pigem stressirohke kogemus. Võib-olla oleks see paremini toiminud, kui seda oleks paremini reklaamitud (ehk kui oleks paremini reklaamitud, kuidas täpsemalt see peaks töölisi aitama) ja kui disain oleks veidi kasutajasõbralikum.
*https://customerthink.com/polavision_polaroids_disruptive_innovation_failure/
Kommentaarid
Postita kommentaar