Otse põhisisu juurde

EITSPEA 8 - IT proff Eestis

 Professionaal - elukutseline, mitteamatöör, meister. Oma ala spetsialist

Keda võiks lugeda professionaaliks IT valdkonnas?

Erinevatelt inimestelt küsides võib saada väga erinevaid vastuseid. Ja Eesti erinevatelt firmaomanikelt küsides, saab ka erinevaid  vastuseid. Selles lühikeses blogipostituses annan oma arvamuse sellest, milline võiks olla üks IT professionaal Eestis. 


Oskused

Töökuulutusi vaadates võib vahel tunduda, et kas tõesti peab teadma kõike? Nõutavate oskuste nimekiri on ju niivõrd pikk. Kindlasti ei ole võimalik, et iga IT valdkonnas töötav inimene teaks igat väiksematki asja läbi ja lõhki. Ükskõik mis tööpositsioon inimesel on kuskil firmas, peaks silmaring kindlasti lai olema ning baasteadmised peaksid olema omandatud. Vastavalt töö olemusele peaks ka teadma vastavaid programmeerimiskeeli. 

Suhtumine

Lisaks juba omandatud teadmistele peab üks proff olema õpihimuline ja motiveeritud. IT on kiiresti arenev valdkond, kus asjad võivad muutuda päris kiiresti. Seega peaks üks oma ala proff pidevalt ennast arendama ja ei tohiks karta uusi teadmiste omandamist. Ei saa olla suhtumine, et ma olen kogemustega ja tean kõike. 

Ei saa ka olla allaandja. Kui ei tea, kuidas midagi teha, ei saa kohe lootust kaotada ja mõelda, et kõik on läbi ning olen loll. Pigem peaks olema motiveeritud ja paindlik. Näiteks, kui ei oska mõnda koodi osa kirjutada, siis netis on kõik teadmised olemas ja peaks oskama otsida ning vastav info oma peas ära sünteesida. 

Suhtlus

On tekkinud arusaam, et IT parimad spetsialistid on sellised Hollywoodi filmist võetud nohik, kes suudab vaevalt lause endast välja ajada. Kindlasti on ka sellised, aga ühes firmas on kasu pigem inimesest, kes oskab meeskonnas tööd teha ja suudab asju läbi arutada. IT proff ei ole see, kes teeb kõike üksi vaid see, kes suudab meeskonnas töötada ning seeläbi hammasrattad käima panna.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

ITSPEA 01 - Ebaõnnestunud projektid IT maailmas

Suurema osa jaoks on IT toodangud pigem see, mida nad kasutavad, seega inimesed teavad pigem edukatest projektidest. Kardina taha jääb ka aga hulgaliselt innovatsioone, mis ei jää pinnale püsima. Selle nädala postituses tutvustan 3 erinevat innovatsiooni/projekti, mida loetakse läbikukkunuks.  Polavision Kõik teavad tänapäeval, mis on polaroid kaamera. Polaroid kaamera on The Polaroid Corporationi kõike kuulsam toode, mis on turul olnud juba aastast 1948. Polaroid oli üks edukaim sõjajärgne firma, kuid nende strateegia ei olnud täiuslik. Nad arvasid,et nende äri on pigem rida tehnoloogilisi väljakutseid ning ei võtnud arvesse turul olevaid väljakutseid. Nende plaan töötas küll teiste toodetega, aga mitte Polavisioniga. Polavision pidi olema nende tehnoloogiline läbimurre- sarnaselt polaroid kaamerale, pidi see tootma kiirfilme. Polavision koosnes kaamerast, filmilindist ning spetsiaalsest filmi vaatamise aparaadist. Tootel oli palju puuduseid- filmilõigud said olla kõigest 2,5 minu...

ITSPEA 02 - emotikonid ja disketid

Emotikonid Emotion + icon = emoticon Emotikone kasutatakse emotsioonide väljendamiseks. Emotikone ei tohiks segi ajada emojidega. Emotikon on kirjavahemärkide kombinatsioon (näiteks :)), emojid on aga väikesed digitaalsed pildid. Mõnda emotikoni loetakse ka emojiks. Emojid, mis kujutavad nägu, mis annab edasi emotsiooni, loetakse emotikoni kategooria alla. Lisaks nendele kahele on olemas ka kaomojid. Tekkisid emotikonidega umbes samal ajal. Mõned näited: (‐^▽^‐), °˖✧◝(⁰▿⁰)◜✧˖°, (。・ω・。) Esimest korda kasutati emotikoni oletatavalt 1979 aastal. Tõestatud esimene kord oli aga 19. september 1982. Arvutiteadlane Scott Fahlman pakkus välja, et teadetetahvlil :-) ja :-( kasutamine aitaks eristada naljakaid postitusi tõsistest postitustest.  Emotikoni kasutamine on saanud nii kriitikat kui ka toetust. Kriitikud väidavad, et emotikonide kasutamine kahjustab inimeste oskust selgelt suhelda. Nad arvavad,et nii kaob loov eneseväljendamine küberruumis. Mõned on isegi öelnud, et e...