Otse põhisisu juurde

ITSPEA 02 - emotikonid ja disketid

Emotikonid

Emotion + icon = emoticon

Emotikone kasutatakse emotsioonide väljendamiseks. Emotikone ei tohiks segi ajada emojidega. Emotikon on kirjavahemärkide kombinatsioon (näiteks :)), emojid on aga väikesed digitaalsed pildid. Mõnda emotikoni loetakse ka emojiks. Emojid, mis kujutavad nägu, mis annab edasi emotsiooni, loetakse emotikoni kategooria alla. Lisaks nendele kahele on olemas ka kaomojid. Tekkisid emotikonidega umbes samal ajal. Mõned näited: (‐^▽^‐), °˖✧◝(⁰▿⁰)◜✧˖°, (。・ω・。)

Esimest korda kasutati emotikoni oletatavalt 1979 aastal. Tõestatud esimene kord oli aga 19. september 1982. Arvutiteadlane Scott Fahlman pakkus välja, et teadetetahvlil :-) ja :-( kasutamine aitaks eristada naljakaid postitusi tõsistest postitustest. 

Emotikoni kasutamine on saanud nii kriitikat kui ka toetust. Kriitikud väidavad, et emotikonide kasutamine kahjustab inimeste oskust selgelt suhelda. Nad arvavad,et nii kaob loov eneseväljendamine küberruumis. Mõned on isegi öelnud, et emotikonide kasutamine on laisk suhtlusmeetod.

Pooldajad on aga väitnud seevastu, et emotikonide kasutus on pigem positiivne ja aitab emotsioonide väljendamisele arvutikeskkonnas, kus puudub füüsiline kontakt ekraani taga oleva inimesega. Emotikonide kasutus aitab edasi anda sõnumi tooni ilma pika selgituseta.


Diskett

Ka ümbrikketas, flopidisk

Disketid olid andmekandjad, mis olid populaarsed aastail 1970-1990.  Neid tehti paindlikust plastikust, mis oli kaetud magnetilise materjaliga ja selle ümber oli kõvem plastikkest. Leituajaks oli IBM-is tegutsev Alan Shugart.

Esimesel ümbrikketal oli 8 tolline (20 cm) diameeter, mis hiljem edasi arendades tehti 5.25 tolliseks (13.3 cm). 1980. aastal ilmunud diskettidel oli 3.5 tolline (9 cm) diameeter. Ümbrikkettaid hakati kutsuma diskettides nende suuruse vähenemisega(disk -> diskette). Diskette kirjutati ja loeti disketiseadmega, milles on magnetiline kirjutamis- ja lugemispea ja mootorid, millest üks disketti ringi ajab ja teine, mis kirjutamis- ja lugemispead liigutab. Pea on väike elektromagnet, mis kirjutas kettale koodi magnetiseerides väikese punkti kettal selle keerlemise ajal. 

Disketid on küll turult kadunud ja nad on kaotanud oma positsiooni USB ja CD plaatidele, kuid nad on veel kasutuses mõndades Sony digitaalkaamerates. Neid kasutatakse ka vahel tarkvara taastamiseks peale süsteemi krahhi. 






Kasutatud allikad:

*https://www.britannica.com/topic/emoticon

*https://www.theguardian.com/technology/2015/feb/06/difference-between-emoji-and-emoticons-explained

*https://computer.howstuffworks.com/floppy-disk-drive1.htm

*https://www.britannica.com/technology/floppy-disk

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

EITSPEA 8 - IT proff Eestis

 Professionaal - elukutseline, mitteamatöör, meister. Oma ala spetsialist Keda võiks lugeda professionaaliks IT valdkonnas? Erinevatelt inimestelt küsides võib saada väga erinevaid vastuseid. Ja Eesti erinevatelt firmaomanikelt küsides, saab ka erinevaid  vastuseid. Selles lühikeses blogipostituses annan oma arvamuse sellest, milline võiks olla üks IT professionaal Eestis.  Oskused Töökuulutusi vaadates võib vahel tunduda, et kas tõesti peab teadma kõike? Nõutavate oskuste nimekiri on ju niivõrd pikk. Kindlasti ei ole võimalik, et iga IT valdkonnas töötav inimene teaks igat väiksematki asja läbi ja lõhki. Ükskõik mis tööpositsioon inimesel on kuskil firmas, peaks silmaring kindlasti lai olema ning baasteadmised peaksid olema omandatud. Vastavalt töö olemusele peaks ka teadma vastavaid programmeerimiskeeli.  Suhtumine Lisaks juba omandatud teadmistele peab üks proff olema õpihimuline ja motiveeritud. IT on kiiresti arenev valdkond, kus asjad võivad muutuda päris kiire...

EITSPEA 05 - Netikett

  "Tee teisele, nagu tahad endale tehtavat" Seekord oli teemaks valida Virginia Shea 10 käsust üks ning leida sobilik näide enda kogemusest. Valik on veidi raske, sest iga punkti kohta on kindlasti kõigil midagi öelda. Peale pikka mõtlemist mõistsin, et soovin rääkida teisest käsust:  Käitu sama malli järgi nagu igapäevaelus. Me kõik oleme osa mingist foorumist või grupist, kus me kirjutame ja loeme, mida ka teised jagavad. Üldiselt olen ma kõikides gruppides pigem pealtvaataja. Introvertsus ei kao minu jaoks arvuti taha istudes. Ei saa ka öelda, et see mind eriliselt häiriks, sest kui mul tõesti on midagi öelda või soovin midagi küsida, siis teen seda.  Tühjade sõnadega vehkimist minu poolt üldiselt ei ole. Küll aga näen pidevalt Facebook'i postituste all ja ka mõne Instagrami postituse all vahel tõsiselt kurvastavaid kommentaare. Interneti heaks tavaks on siiski olla viisakas. Kui me tänaval näeksime inimest, kes meile ükskõik mis põhjusel ei meeldiks, siis me ei läheks...

ITSPEA 03 - Virtuaalmaailmad

. Mida rohkem aeg edasi liigub, seda vähem on inimestel üksteise jaoks aega. Aga kuhu kulub see aeg kui enamus ajast istub inimene nutiseaded puutudes? Variante on palju, sotsiaalmeedia, filmide vaatamise peale ja mängude peale. Üle terve maailma väga paljud inimesed üritavad argielust põgeneda just mängude maailma. Üks kõige populaarsem põgenemis koht on virtuaalmaailm.  Mis on virtuaalmaailm? Virtuaalmaailm on keskkond, kus inimesel on võimalik luua oma avatar (virtuaalne ego, mis võib ükskõik milline välja näha) ja selle kaudu suhelda teiste virtuaalses keskkonnas olevate inimestega. Miks on siis virtuaalses keskkonnas interaktiivsus inimestega huvitavam kui päriselus? Üks põhjustest saab olla see, et tegelast saab täiesti ükskõik kelleks teha. Mehed saavad ennast naiseks teha ja ka vastupidi. Saab ka ennast loomana esitada. Teiseks põhjuseks saab ka olla, et virtuaalses keskkonnast on maailm palju huvitavam. Mängus kujutatud maagiline mets sisaldab ükssarvikuid ja kummalisi tai...