Otse põhisisu juurde

ITSPEA 03 - Virtuaalmaailmad

.

Mida rohkem aeg edasi liigub, seda vähem on inimestel üksteise jaoks aega. Aga kuhu kulub see aeg
kui enamus ajast istub inimene nutiseaded puutudes? Variante on palju, sotsiaalmeedia, filmide
vaatamise peale ja mängude peale. Üle terve maailma väga paljud inimesed üritavad argielust
põgeneda just mängude maailma. Üks kõige populaarsem põgenemis koht on virtuaalmaailm. 

Mis on virtuaalmaailm?

Virtuaalmaailm on keskkond, kus inimesel on võimalik luua oma avatar (virtuaalne ego, mis võib ükskõik milline välja näha) ja selle kaudu suhelda teiste virtuaalses keskkonnas olevate inimestega. Miks on siis virtuaalses keskkonnas interaktiivsus inimestega huvitavam kui päriselus? Üks põhjustest saab olla see, et tegelast saab täiesti ükskõik kelleks teha. Mehed saavad ennast naiseks teha ja ka vastupidi. Saab ka ennast loomana esitada. Teiseks põhjuseks saab ka olla, et virtuaalses keskkonnast on maailm palju huvitavam. Mängus kujutatud maagiline mets sisaldab ükssarvikuid ja kummalisi taimi ning linnad saavad olla futuristlikud. Samas saab mängudes ka ajas tagasi rännata ja olla kasvõi 15. sajandis.

Mida siis sellest järeldada võib? Decentralandi veebilehel on välja toodud, et virtuaalmaailma mänguda populaarsuse põhjuseks võib olla see, et inimesed on loomult jutuvestjad. Muinasjutte ja müüte on ammustest aegadest räägitud ja põlvest põlve edasi antud nii enda meelelahutuse eesmärgiga kui ka hariva eesmärgiga (nt vanasõnad). Kunst tegi läbi hüppe, kus vahepeal olid skulptuurid ja maalid nii realistlikud, et võiks justkui päris olla ja sellel jal oli see inimeste meelelahutus. Sama mõju on ka virtuaalmaailmal- võib küll esineda futuristlike ja maagilisi elemente, aga siiski on võimalik seda kõike ette kujutada ka päris maailmas ja inspiratsioon tuleb päriselt eksisteerivatest objektidest. Inimene kaob maailma, mis tundub justkui päris.

Mõned virtuaalmaailma näited:

*Second Life
*The Sims
*Kaneva
*IMVU


Isiklik kogemus ja arvamus:

Ei ole küll märkimisväärne kogemus, aga mul endal oli kunagi kasutaja OurWorld'is ja juba sel hetkel oli päris keeruline vahel ekraani tagant ära tulla. Oli põnev mängida mänge ja rääkida inimestega, keda ei tea. Kuna tegelane ei ole enda nägu, siis on virtuaalmaailmas anonüümsus, mis annab turvatunde. Ma ütleks, et kuna virtuaalmaailmad muutuvad aina enam realistlikumaks (VR mängud), ning säilitavad inimese anonüümstunde, siis nende populaarsus kindlasti kasvab aina edasi. Võimalik, et mingi aeg ei olegi vaja reisida teistesse riikidesse, sest virutaalmaailmad varsti võimaldavad seda.





Kasutatud allikad:
* https://www.vrs.org.uk/virtual-reality-games/what-are-virtual-worlds.html
* https://decentraland.org/blog/technology/virtual-worlds/ 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

EITSPEA 8 - IT proff Eestis

 Professionaal - elukutseline, mitteamatöör, meister. Oma ala spetsialist Keda võiks lugeda professionaaliks IT valdkonnas? Erinevatelt inimestelt küsides võib saada väga erinevaid vastuseid. Ja Eesti erinevatelt firmaomanikelt küsides, saab ka erinevaid  vastuseid. Selles lühikeses blogipostituses annan oma arvamuse sellest, milline võiks olla üks IT professionaal Eestis.  Oskused Töökuulutusi vaadates võib vahel tunduda, et kas tõesti peab teadma kõike? Nõutavate oskuste nimekiri on ju niivõrd pikk. Kindlasti ei ole võimalik, et iga IT valdkonnas töötav inimene teaks igat väiksematki asja läbi ja lõhki. Ükskõik mis tööpositsioon inimesel on kuskil firmas, peaks silmaring kindlasti lai olema ning baasteadmised peaksid olema omandatud. Vastavalt töö olemusele peaks ka teadma vastavaid programmeerimiskeeli.  Suhtumine Lisaks juba omandatud teadmistele peab üks proff olema õpihimuline ja motiveeritud. IT on kiiresti arenev valdkond, kus asjad võivad muutuda päris kiire...

EITSPEA 05 - Netikett

  "Tee teisele, nagu tahad endale tehtavat" Seekord oli teemaks valida Virginia Shea 10 käsust üks ning leida sobilik näide enda kogemusest. Valik on veidi raske, sest iga punkti kohta on kindlasti kõigil midagi öelda. Peale pikka mõtlemist mõistsin, et soovin rääkida teisest käsust:  Käitu sama malli järgi nagu igapäevaelus. Me kõik oleme osa mingist foorumist või grupist, kus me kirjutame ja loeme, mida ka teised jagavad. Üldiselt olen ma kõikides gruppides pigem pealtvaataja. Introvertsus ei kao minu jaoks arvuti taha istudes. Ei saa ka öelda, et see mind eriliselt häiriks, sest kui mul tõesti on midagi öelda või soovin midagi küsida, siis teen seda.  Tühjade sõnadega vehkimist minu poolt üldiselt ei ole. Küll aga näen pidevalt Facebook'i postituste all ja ka mõne Instagrami postituse all vahel tõsiselt kurvastavaid kommentaare. Interneti heaks tavaks on siiski olla viisakas. Kui me tänaval näeksime inimest, kes meile ükskõik mis põhjusel ei meeldiks, siis me ei läheks...