Tarkvara arendusel on võimalik valida paljude mudelite vahel ning äri püsti pannes peab otsustama, millist mudelit kasutada. Selles blogis annan endast parima, et tuvustada veidi Scrumi ning ühisrahastusmudelit.
Scrum
Scrum on iteratiivne ja kasvava populaarsusega agiilse tarkvara arendamise raamistik. Keskendub projektijuhtimisele. Scrum võimaldab paindlikku raamistikku, mis aitab sihile keskenduda ja terve meeskonnaga vajaliku tulemuseni jõuda. Tööd teostatakse sprintide jooksul. Üks sprint võib kesta 1-4 nädalat. Ühe sprindi jooksul pannakse paika väikesed ning konkreetsed eesmärgid, mida meeskond siis üritab täita ning sprindi lõpus presenteeritakse koosolekul oma meeskonna tulemust.
2008. aastal lülitus Adobe Premiere Pro (videotöötlustarkvara) agiilsele tarkvara arenduse raamistikule. Sellega kaasnes mitmeid positiivseid tulemusi: toote kvaliteet muutus paremaks, meeskonna töökeskkond oli rohkem tasakaalus.
Algust tehti kahe päevase Scrum koolitusega. Peale seda aitas tootejuht panna paika eesmärgid: stabiilsus ja teostus. Tiim võttis aega, et paika panna Product Backlog (nimekiri funktsioonidest, mida soovivad teostada). Meeskond otsustas, kuidas nad Scrumi kasutavad, valiti nelja nädalane sprint. Tehti kolm Scrum meeskonda ning tootejuhist (Sheri Codiana) sai nende kõikide meeskondade Scrum Master (meeskonna esindaja). Valiti ka Product Owner, kes on oluline selle pärast, et tema on see, kes otsustab kas asi on tehtud nii, nagu peaks.
Uue raamistikuga olid ka mõned takistused, millest pidi üle saama. Scrum puhul on oluline koosolekud, kus jagatakse, mida on tehtud ja mida peaks järgmisena tegema. Adobe Premiere Pro meeskonnaliikmed ei töötanud kõik ühes kontorist. Seega oli vaja leida suhtlusmeetod, kus keegi ei oleks vestlusest maha jäetud. Selleks paluti kõikidel meeskonnaliikmetel kasutada Adobe Connecti.
Teiseks väikeseks takistuseks oli Backlog'i ülesanded jagada väikesteks osadesks. Sellest üritati üle saada tehes väike küsimuste ja läbi arutamise sessioon teise toote tiimiga, kus Scrum oli juba kasutuses. Niimoodi teise meeskonnaga läbi arutades sai Adobe Premiere Pro tiim teada, et on võimalik nii tööd teha ja said ka ise oma küsimustele vastuseid.
Ühisrahastusmudel
Ühistarastus toimib põhimõttel: kui saame kokku kindla summa, siis teeme ära selle toote. Ühisrahstus toimub interneti platvormide kaudu ja eesmärgiks on leida kindla aja jooksul projektile finantseerijaid. Investeerijad aga on huvitatud investeeringult tulu teenimisest.
Kickstarter on üks selline internetiplatvorm, kus kasutatakse ühisrahastus mudelit. Kickstarteri puhul pannakse paika kindel raha summa, mida soovitakse koguda ning autor saab pakkuda ka kindlaid teenuseid, mida mingi annetatud summa eest finantseerija saab. Kui näiteks projektiks on mõni toode, siis väiksema summa eest saab näiteks mõne kaardi, mis näitab, et oled sellesse toote arengusse panustanud. Suurema summa andmisel on aga võimalik ka toode saada.
Kasutatud allikad:
* https://authorzilla.com/p0pAx/adobe-premiere-pro-scrum-adoption-how-an-agile-approach-enabled-success-in-a-hyper-competitive-landscape.html
* https://minuraha.ee/et/investeerimine/investeerimisvoimaluste-vordlus/mis-uhisrahastus
* Presenatsioon: Scrum, autor: Robin Pallasmaa
Kommentaarid
Postita kommentaar